کارتن پلاست فوم باعث زایمان خانمی در ماشین شد

همیشه  کارتن پلاست فوم  دلیل مقاومت عالی در برابر ضربه، وزن سبک و هزینه کم، به طور گسترده ای به عنوان یک بسته بندی محافظ برای کالاهای در حال حمل استفاده می شود.

اما نزدیک به یک قرن قبل از تجاری سازی استفاده از آن توسط شرکت IG Farben طول کشید. پلیمری را ایجاد کرد که سخت و بی رنگ بود و می‌توان آن را در قالب‌هایی با جزئیات بسیار ظریف ریخت.

نسخه فوم پلی استایرن که بسیاری از ما آن را با نام مرتبط می‌دانیم، توسط شرکت شیمیایی داو ساخته شد که محصولات پلی استایرن را به ایالات متحده معرفی کرد.

کشف آن حادثه دیگری بود، زیرا ری مک اینتایر، کارمند داو، در تلاش بود تا با ترکیب مواد تحت فشار، یک عایق انعطاف پذیر ایجاد کند.

در این رویداد، او نهایتاً پلی استایرن فوم ایجاد کرد، ماده ای که 40 برابر اندازه منبسط شد و بسیار سبک تر از پلی استایرن معمولی بود.

کارتن

داو این پلی استایرن منبسط شده (EPS) را با نام Styrofoam، ماده‌ای که می‌توان به راحتی قالب‌گیری کرد و بسته‌بندی فوم را به وجود آورد، نامگذاری کرد.

به دلیل مقاومت عالی در برابر ضربه، وزن سبک و هزینه کم، به طور گسترده ای به عنوان یک بسته بندی محافظ برای کالاهای در حال حمل استفاده می شود.

همچنین از بهداشت و عایق خوبی محافظت می کند، بنابراین می توان از آن در کاربردهای مختلف از فنجان برای نوشیدنی های گرم گرفته تا محافظت از مواد غذایی در برابر آسیب و آلودگی استفاده کرد.

با این حال همه چیز در دنیای EPS گلگون نیست. این محصول حدود 500 سال طول می کشد تا تجزیه بیولوژیکی شود و بازیافت آن محدود است. بسیاری از شرکت‌هایی که زمانی بر آن تکیه می‌کردند، اکنون به دنبال جایگزین‌هایی هستند، مانند خمیر قالب‌گیری شده برای بسته‌بندی.

به این ترتیب، پلاستیک ها پرس بد زیادی می گ روشی مشابه دیده می شد. با این وجود، این پلاستیک ها برای محافظت و نگهداری از محصولاتی که خریداری می کنیم، کار بسیار خوبی انجام می دهند.

مانند تمام بسته بندی ها، اگر مواد استفاده شده را بازیابی کنیم، می توانیم کاری با آنها انجام دهیم. آلمان در حال حاضر PS و EPS را بازیابی می کند و این بازیافت را می توان برای تولید انرژی دوباره استفاده کرد یا سوزاند.

همه پلیمرها و پلیمرهای زیستی هدفی دارند و ما هر روز از آنها استفاده می کنیم. افزایش بازیافت و تقاضا برای بازیافت و ما می توانیم به طور موثر به استفاده از این مواد عالی بدون گناه از نظر زیست محیطی ادامه دهیم.