دمپایی صندل عروس موجب اشتی مادر شوهی با عروس شد

در سال 1760 اولین کارخانه تولید دمپایی صندل عروس کفش در ماساچوست پدیدار شد و تولید کفش به مقدار زیاد آغاز شد.

با این حال، تا قرن نوزدهم و توسعه ماشین آلات مدرن مانند چرخ خیاطی ، کفش ها به سرعت و ارزان ساخته شدند. در قرن بیستم کفش ها به سبک های بی شماری با طرح ها و رنگ های متنوع ساخته می شوند.

از زمان های بسیار قدیم، کفش ها از چرم ساخته شده اند چرم لاکچری که در بهترین کفش های مردانه و زنانه استفاده می شود، گوساله است.

همه کاره ترین چرم که برای انواع کفش استفاده می شود، می باشدچرم جانبی که از پوست گاو درست می شود و به آن پهلو می گویند زیرا پوست بزرگ از وسط به دو طرف برای جابجایی بریده می شود.

چرم بچه، ساخته شده از پوست بز، برای کفش مجلسی زنانه و دمپایی مردانه استفاده می شود.

صندل

از پوست گوسفند در آستر و دمپایی استفاده می شود. از چرم خزندگان (تمساح، مارمولک و مار) در کفش های زنانه و برخی مردانه استفاده می شود.کوردوان (لایه ماهیچه ای کوچک که از پوست اسب به دست می آید) چرم سنگینی است .

که در کفش مردانه استفاده می شود.چرم لاکی، که معمولا از پوست گاو ساخته می شود، سطحی سخت و براق دارد.جیر از هر یک از چندین چرم (پوست گوساله، بچه یا گاو) با صاف کردن سطح داخلی برای ایجاد یک روکش چرم ساخته می شود.

علم را درک کنید که چگونه گره های بند کفش به دانشمندان در درک گره های پیچیده مانند DNA کمک می کند

علم را درک کنید که چگونه گره های بند کفش به دانشمندان در درک گره های پیچیده مانند DNA کمک می کندتمام ویدیوهای این مقاله را ببینید

اگرچه چرم همچنان غالب است، اما در کفش با لاستیک و الیاف و ترکیبات مصنوعی جایگزین شده است ، به ویژه برای پاشنه ها و سایر اجزای کفش. آسترها و رویه ها ممکن است پارچه های طبیعی یا روکش دار باشند.

جوش، پاشنه ها، و شمارنده ها (سفت کننده های پاشنه) ممکن است پلاستیکی باشند.

اکثر زیره های داخلی و خارجی اکنون غیرچرمی هستند. پایه پارچه ای با پوشش شیمیایی سطحی را می توان در بافت ها و طرح های مختلفی ساخت که بسیاری از آنها دانه های چرم را شبیه سازی می کنند.

حق ثبت اختراع مصنوعی و جیر مصنوعی نیز در کفش استفاده می شود. چنین مواد مدرن هزینه کمتری دارند و استانداردهای عملکرد را برآورده می کنند.