بررسی اجمالی روغن موتور

فقط باید از روان کننده هایی استفاده کرد که دارای عناوین تعریف شده توسط سازمان زیر هستند.

درجه ویسکوزیته SAE برای تعیین ویسکوزیته روغن موتور استفاده می شود. فقط از روغن های موتور با ویسکوزیته چندگانه استفاده کنید. اینها با درجه ویسکوزیته دوگانه SAE مشخص می شوند که محدوده ویسکوزیته دمای سرد به گرم را نشان می دهد.

روغن موتوری را انتخاب کنید که برای محدوده دمایی خاص شما مناسب تر باشد. برای ویسکوزیته توصیه شده روغن موتور برای وسیله نقلیه خود به درپوش پرکننده روغن موتور خود مراجعه کنید و قیمت روغن موتور 1 لیتری در انواع مختلف متفاوت است.

ویسکوزیته روغن موتور (موتورهای دیزلی 2.8 لیتری)
برای خودروهای مجهز به فیلتر ذرات دیزلی (DPF)، از روغن کاملاً مصنوعی و کم خاکستر استفاده کنید که مطابق با استاندارد مواد کرایسلر MS-11106 است.

برای خودروهایی که مجهز به DPF نیستند، از روغن کاملاً مصنوعی استفاده کنید که مطابق با استاندارد مواد کرایسلر MS-10725 باشد و قیمت فیلتر بنزین ساینا برای فروشندگان این محصول مقرون به صرفه خواهد بود.

دسته بندی های ACEA
برای کشورهایی که از رده‌های روغن اروپایی ACEA برای روغن‌های پرکننده خدماتی استفاده می‌کنند، از روغن‌های موتوری استفاده کنید که الزامات ACEA A1/B1، A2/B2، یا A3/B3 را برآورده می‌کنند.

روغن حفظ انرژی
برای موتورهای بنزینی روغن نوع Conserving انرژی توصیه می شود. نام ENERGY CONSERVING روی برچسب ظرف روغن موتور قرار دارد.

شناسایی کانتینر
علامت گواهی API

نمادهای استاندارد شناسایی روغن موتور برای کمک به انتخاب مناسب روغن موتور اتخاذ شده است. نشانه های شناسایی روی برچسب جلوی بطری های پلاستیکی روغن موتور و بالای قوطی های روغن موتور قرار دارند.

  • منابع:
    1. Engine Oil Overview
  • تبلیغات: 
    1. تولید اولین عطر آویشن که بر شیردهی گاوها تاثیر می گذارد
    2. رویت اولین دستگاه پوز در چین!
    3. کشف درب فایبرگلاس در مریخ
    4. آخرین قیمت سنگ فرز توسن اصل در بازار ایران