استفاده بی رویه از آفت کش ها در کشت سویا توسط جهاد کشاورزی باعث مسمویت های شدیدی شد

دانه‌های سویا به شما کمک می‌کنند از فشار خون بالا جلوگیری کنید، و همچنین حاوی مقدار زیادی پروتئین، اما کربوهیدرات‌های بسیار کمی است، ترکیبی که به نظر می‌رسد به کاهش فشار خون کمک می‌کند، و دانه‌های سویا همچنین می‌توانند فشار خون سیستولیک (عدد بالا) را بین ۲ تا ۵ امتیاز کاهش دهند.

همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی را تا 14 درصد کاهش دهد.

قیمت سویا جهاد کشاورزی با توجه به کیفیت و نوعه بسته بندی که دارد متفاوت می باشد.

به نظر می رسد سویا به محافظت در برابر سرطان سینه در زنان کمک می کند، به خصوص اگر در دوران کودکی و نوجوانی مقدار زیادی از آن را مصرف کرده باشید.

دانشمندان معتقدند که ایزوفلاون های گیاهی موجود در سویا ممکن است به کوچک کردن تومورهای سرطانی کمک کند.

سویا

سویا از شما در برابر سرطان پروستات محافظت می کند:

سرطان پروستات این دومین نوع سرطان شایع در بین مردان در سراسر جهان است، در آسیا که مردم بیشتر سویا می خورند تا مردان کمتر به سرطان پروستات مبتلا شوند.

یک مطالعه اخیر آمریکایی نشان داد که افزودن سویا و محصولات سویا به رژیم غذایی زنان، استحکام استخوان ها را به ویژه پس از یائسگی بهبود می بخشد.

این مطالعه توسط محققان دانشگاه میسوری آمریکا انجام شد و نتایج آن در آخرین شماره مجله علمی «Bone Reports» منتشر شد.

محققان خاطرنشان کردند که پوکی استخوان، کاهش فعالیت بدنی و افزایش وزن از جمله نگرانی های جدی سلامتی است که زنان پس از یائسگی (45 تا 55 سالگی) با آن مواجه می شوند.

در مطالعه ای بر روی زنان، این تیم کشف کردند که پروتئین سویا موجود در غذا ممکن است با اثرات منفی یائسگی بر سلامت استخوان و متابولیک مقابله کند.

محققان بر این باورند که پروتئین سویا نیز ممکن است اثرات مثبتی بر استحکام استخوان ها داشته باشد و با پوکی استخوان در زنانی که هنوز به یائسگی نرسیده اند مبارزه کند.

استئوآرتریت شایع ترین شکل آرتریت است که میلیون ها نفر در سراسر جهان از جمله حدود 30 میلیون نفر در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد.